Här kan du enkelt skapa, schemalägga, ändra eller ta bort erbjudanden, ändra öppettider och informationen om din butik samt lägga upp platsannonser när du söker personal.
Användarpolicy
Max 12 erbjudanden per butik och kampanjperiod (vi rekommenderar 4-6 erbjudanden).
Varje kampanjperiod får vara högst 30 dagar, därefter bör man förnya eller byta ut sina erbjudanden.
Det går bra att ha samma erbjudanden vid olika kampanjperioder.
Bra att tänka på:
Kontakta gärna oss om du har problem eller vill lämna feedback.
Gå in under ”Skapa ett erbjudande” och gör så här:
OBS! Titeln/rubriken får innehålla max 50 tecken, där Å, Ä och Ö räknas som två tecken.
TIPS! Gå gärna in på din butikssida och kika på dina erbjudanden. Du kan också förhandsgranska dem under "Visa erbjudanden".
Gå in under ”Visa erbjudanden”. Här hittar du alla dina publicerade, schemalagda och sparade erbjudanden.
OBS! Ändra bara pris, beskrivning, bild, start- och slutdatum. Ändra INTE rubriken för då blir länken fel. Skapa då hellre ett nytt erbjudande med en ny rubrik.
Om du vill länka till en extern webbplats i din annons, t ex ett e-magasin eller en landningssida, kopierar du webbplats länken och klistrar in den i fältet "URL" när du skapar din annons. Länken visas då som en knapp [Se mer] längst ned i annonsen.
Gå in under ”Redigera butik”. Klicka på pilarna vid loggan för den butik du vill redigera. Ändra eller komplettera den information som behövs. Har du t ex öppettider som avviker från centrets, bocka för ”Egna öppettider” och fyll i dina tider. När du är klar klickar du på ”Uppdatera”. Du ändrar tillbaka till centrets öppettider genom att bocka för ”Samma som centrets öppettider”. Då kommer centrets öppettider automatiskt att visas på din butikssida.
Du skapar enkelt bildspel genom att välja flera bilder samtidigt. Gå in under ”Redigera butik” och välj den butik du vill redigera. Gå till rutan ”Ändra bildspel” och klicka på ”Välj bild”. Gå in i mediebiblioteket och markera alla de bilder du vill använda i ditt bildspel (markera flera bilder samtidigt) och klicka på ”Use this image”. Vill du ladda upp nya bilder går du in under ”Ladda upp filer”, laddar upp och markerar de bilder du vill använda. Vill du ta bort bilder i bildspelet, klicka på krysset i högra hörnet på den bild du vill ta bort. OBS! För bästa resultat rekommenderar vi ett liggande bildformat på minst 980x660 pixlar (72 dpi).
Gå in under ”Skapa platsannons”, fyll i rubrik/titel och lämplig information, lägg in eventuell URL och mailadress i de avsedda fälten, ange slutdatum och klicka på ”Spara/publicera”. Annonsen kommer automatiskt använda butikens logotyp som bild. Vill du se eller ändra dina platsannonser, går du in under ”Visa platsannons”, klicka på "redigera" för att ändra informationen eller "Ta bort" för att ta bort platsannonsen.
Eftersom utrymmet på en mobilskärm är begränsat har vi valt att förformatera all text för bästa visningskvalitet.
Även här har vi tagit hänsyn till mobilupplevelsen. Lägger du bilder i beskrivningen så riskerar annan viktig information att hamna utanför blickfånget . Tänk också på att det inte går att söka på text i bilder. Det går bara att söka på den text som står skriven i erbjudandet.
Tanums hemsida är responsiv, vilket innebär att den anpassar sig automatiskt efter bildskärmens storlek. Detta gör att bilden kan beskäras lite olika beroende på om det är en dator, mobil eller surfplatta. För bästa resultat rekommenderar vi därför 640 x 640 pixlar för erbjudanden, 980 x 660 pixlar för bildspel. Använder du ett annat format, t ex en väldigt hög eller bred bild kommer den att beskäras för att få plats. Väljer du en bild som har mindre än den som rekommenderas storleken kan den bli pixlad och suddig. Har du text eller priser i bilden bör dessa vara placerade i mitten för att inte riskera att hamna utanför bildrutan.
Nej, självklart inte. Skriv det som passar bäst till det du annonserar, t ex ”Vårnytt” eller ”Höstnytt” om det är en nyhet, ”Nu i lager” eller ”Nyinkommet” om det är en aktuell vara som du vill lyfta fram utan rabatt eller prisnedsättning.
OBS! Använder du rabatt eller nupris, glöm inte skriva ordinarie pris i texten och eventuella förbehåll om sådana finns.